AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ MEZUNLARINI UĞURLADI

Akdeniz Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi, 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet ve 10. Dönem Yemin Töreni ile yeni mezunlarını meslek hayatına uğurladı. Atatürk Konferans Salonu’nda düzenlenen tören, büyük bir coşku ve gurur atmosferine sahne oldu.

26 Haz 2026 - 16:34 YAYINLANMA
26 Haz 2026 - 17:10 GÜNCELLEME
1762 GÖSTERİM
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ MEZUNLARINI UĞURLADI

GENİŞ KATILIMLI MEZUNİYET TÖRENİ

Törene; Akdeniz Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Özlenen Özkan, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cengiz Toker, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Alper Kuştarcı, akademisyenler, öğrenciler ve aileler katıldı. Mezuniyet programı, öğrencilerin mesleğe ilk adımlarını attığı anlamlı bir tören olarak gerçekleştirildi.

“GERÇEK UYGARLIK İNSAN ACIYI DİNDİREBİLMEKTİR”

Törende konuşan Rektör Prof. Dr. Özlenen Özkan, diş hekimliğinin tarihsel ve insani yönüne dikkat çekerek, medeniyetin yalnızca savaşlar ve fetihlerle değil, insan acısını azaltma becerisiyle ölçüldüğünü ifade etti.

Özkan, konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

“Gerçek uygarlık insan acısını dindirebilme yeteneğiyle ölçülür. Bu köklü bilim mirasının yeni temsilcileri sizlersiniz.”

YAPAY ZEKÂ ÇAĞINDA İNSAN FAKTÖRÜ VURGUSU

Sağlık alanındaki dijital dönüşüme dikkat çeken Rektör Özkan, yapay zekâ ve ileri teknolojilere rağmen insani dokunuşun yerini hiçbir teknolojinin alamayacağını vurguladı.

“Hiçbir makine, hastanın gözlerine bakarak güven veren bir hekim olamaz. Sizi farklı kılacak olan mesleğinize kattığınız vicdan ve insani değerdir.” dedi.

ATATÜRK’TEN TARİHİ ANEKDOT PAYLAŞILDI

Rektör Özkan, konuşmasında Gazi Mustafa Kemal Atatürk ile diş hekimi Sami Bey arasında geçen tarihi bir anıyı da paylaşarak mezunlara çok yönlü gelişim tavsiyesinde bulundu.

“İyi bir diş hekimi sadece mesleğini bilen değil; sanatla, edebiyatla ve insanla ilgilenen kişidir.” ifadelerini kullandı.

DERECEYE GİRENLERE ÖDÜLLER VERİLDİ

Konuşmaların ardından dönem birincisi Diş Hekimi Sedanur Ercan mezunlar adına konuşmasını yaptı. Daha sonra dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri ve diplomaları takdim edildi.

YEMİN VE KEPLERLE MESLEĞE İLK ADIM

Törenin sonunda mezuniyet yeminini eden öğrenciler, öğretim üyelerinin eşliğinde diplomalarını aldı. Ardından keplerini havaya fırlatan genç diş hekimleri, meslek hayatlarına resmen adım attı.

 

Kaynak :
Haber Merkezi

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: