ABDAL MUSA SULTAN İÇİN MANEVİ BULUŞMA BAŞLADI

Antalya Büyükşehir Belediyesi, Elmalı Belediyesi ve Tekke Köyü Abdal Musa Kültürünü Araştırma ve Yaşatma Derneği iş birliğiyle düzenlenen 21. Uluslararası, 42. Ulusal Abdal Musa Sultan’ı Anma Etkinlikleri, Elmalı Tekke Köyü'nde başladı. Üç gün sürecek program, Türkiye'nin farklı bölgelerinden gelen ziyaretçileri ortak bir manevi atmosferde buluşturdu.

27 Haz 2026 - 18:34 YAYINLANMA
27 Haz 2026 - 19:05 GÜNCELLEME
ABDAL MUSA SULTAN İÇİN MANEVİ BULUŞMA BAŞLADI

Etkinliklerin ilk gününde Abdal Musa Sultan Türbesi ziyaret edildi. Türbe çevresinde okunan deyişler, ağıtlar ve mersiyeler eşliğinde semahlar dönüldü, Muharrem ayı dolayısıyla oruçlar açılarak dualar edildi. Gün boyunca alanda bulunan vatandaşlar, ozanların seslendirdiği eserleri büyük bir ilgi ve saygıyla dinledi.

KERBELA ŞEHİTLERİ DUALARLA ANILDI

Akşam programında sahne alan sanatçılar, Muharrem ayı ve Kerbela anısına mersiyeler ile deyişler seslendirdi. Konser alanını dolduran ziyaretçiler, Hz. Hüseyin ve Ehlibeyti dualarla yad ederken, duygu dolu anlar yaşandı.

Program kapsamında Rıza Aslandoğan, Özgün Doğan, Tekke Köyü Cem Sazendeleri, Nuri Kardeş, İlyas Şimşek, Süleyman Demir, Taner Bektaş, Ali Askerer, Adem Kepez, Yusuf Özüdoğru ile Kültür Bakanlığı Güzel Sanatlar Korosu sahne aldı. Gecenin sonunda Antalya Büyükşehir Belediyesi Kültür Şube Müdürü Orhan Ateş, sanatçılara teşekkür ederek çiçek takdim etti.

ETKİNLİKLER HAFTA SONU DA DEVAM EDECEK

Tekke Köyü Abdal Musa Kültürünü Araştırma ve Yaşatma Derneği Başkanı Mehmet Özel, etkinliklerin Antalya Büyükşehir Belediyesinin desteğiyle zengin bir program eşliğinde sürdürüldüğünü belirterek tüm vatandaşları anma programına davet etti.

Öte yandan Antalya Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayı dolayısıyla etkinlik süresince mobil aşeviyle ziyaretçilere aşure ikramında bulunmayı sürdürecek.

 

Kaynak :
Haber Merkezi

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: